نسبت نشست انتخاباتي 150 نماينده مجلس با قبيله گرايي سياسي روشن شود


























بسیجیان شهرستان کوهدشت

سرويس سياسي پايگاه اينترنتي بسيج - طي بيش از 30 انتخاباتي كه در قالب الگوي مردمسالاري ديني توسط جمهوري اسلامي برگزار شده؛ نحوه ورود شخصيت هاي سياسي، احزاب، گروه ها و «فلان + همان» ها و «X+Y» ها به فعاليت هاي انتخاباتي، همواره به عنوان يكي از مهمترين شاخص هاي مد نظر مردم در انتخاب اصلح و گزينش شايسته ترين ها مطرح بوده است.

مردم همواره نگريسته اند كه جبهه ها و شخصيت هاي سياسي، فعاليت انتخاباتي شان را با لابي گري و توسل جستن به مراكز قدرت و قبايل سياسي آغاز كرده اند يا مسير توده هاي ملت را برگزيده اند.

از سوي ديگر نقطه عزيمتي كه شخصيت هاي سياسي براي ورود به انتخابات بر مي گزينند (لابي گري با كانون هاي قدرت و قبايل سياسي يا حضور در بين مردم) نيز به عنوان شاخص مناسبي براي سنجش پايگاه اجتماعي آن ها محسوب مي شود. قبيله گرايي سياسي و لابي گري با صاحب منصبان، رفتار غالب و شناخته شده سياستمداران و جريان هاي فاقد پايگاه اجتماعي است كه تداوم حضورشان در قدرت را از راه هايي غير از قلوب توده مردم دنبال مي كنند.

نشست انتخاباتي 150 تن از نمايندگان در محل مجلس مشروطه اقدامي است سوال برانگيز كه از جهات گوناگون نيازمند تامل و بررسي است و لازم است نسبت اين حركت با آسيب هايي چون قبيله گرايي سياسي، شائبه دخالت رياست محترم مجلس در انتخابات، تبليغات زود هنگام انتخاباتي و صرف هزينه انتخابات از جيب بيت المال روشن شود:

1 – بديهي است دخالت بي مورد و خارج از وظيفه مقرر قانوني در انتخابات، امر مذمومي است. اما بايد مشخص شود كه در خصوص پديده زشت دخالت در انتخابات با هدف تاثير گذاري بر نتايج آن، استانداردهاي دوگانه اي در ذهن برخي شخصيت هاي سياسي وجود دارد و آيا دخالت در انتخابات به صورت مطلق و براي همه مسئولين امري مذموم است يا خير. آيا هر چهار سال يك بار كه قطار مردمسالاري ديني به ايستگاه انتخابات مجلس مي رسد؛ نا گهان دخالت در انتخابات كه تا پيش از اين مذموم بود به امري ممدوح مبدل شده و روساي مجلس به جهت مجلسي بودن انتخابات مجاز به مداخله هستند؟

2 – فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس، ظهر روز يكشنبه دوم خردادماه 89 بود كه نشست تجليل از رسانه هاي افشاگر جريان فتنه را با حضور نمايندگان اين رسانه ها و بيش از 100 نفر از نمايندگان مجلس در محل كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي برگزار كرد اما واكنش نمايندگان نزديك به رياست محترم مجلس كه از حضور در اين نشست نيز امتناع كرده بودند محل تامل بود. برخي از اين نمايندگان اقدام فراكسيون انقلاب اسلامي را به دليل آنچه صرف هزينه از بيت المال مي ناميدند به باد انتقاد گرفته و برگزاري اين مراسم با استفاده از امكانات مجلس را محكوم كردند(شايان ذكر است بر خلاف نشست اخير رياست محترم مجلس كه از نمايندگان منتقد دعوتي به عمل نيامده بود، در جريان نشست فراكسيون انقلاب اسلامي هيچ محدوديتي براي حضور نمايندگان وجود نداشت!).

آيا در نحوه استفاده از امكانات مجلس نيز استانداردهاي دوگانه اي در ذهن برخي از شخصيت ها وجود دارد؟ البته از كساني كه فتنه عميق 88 را دعواي احمدي نژاد و موسوي مي دانستند چندان بعيد به نظر نمي رسد كه تقدير از رسانه هاي جريان عمار و مجاهدان رسانه اي را هزينه تراشي از بيت المال مسلمين دانسته و تبليغ شخصي با استفاده از امكانات مجلس را اقدامي ممدوح.

همچنين برگزاري جلسه انتخاباتي با استفاده از امكانات مجلس (كه ظاهرا از بيت المال مسلمين ارتزاق مي كند!) يادآور برگزاري همايش 30 سال قانون گذاري در ماه هاي منتهي به انتخابات نهم رياست جمهوري با هدف تشكيل دولت به اصطلاح وحدت ملي است كه صرف هزينه هاي گزاف از خزانه بيت المال موجب تذكر يكي از مسئولان عالي رتبه نظام به رياست مجلس شد.


3 – تبليغات زود هنگام انتخاباتي از جمله موارد نهي شده توسط رهبر معظم انقلاب است. ورود زود هنگام به فضاي انتخاباتي آسيب هاي متعددي را در پي دارد كه در نهايت اثرات آن در كيفيت انتخابات و كميت آراء مردم بروز مي كند.

مجلس شوراي اسلامي در راس امورات كشور است و در گير شدن به حواشي انتخابات، مجلس را از وظائف اصلي خود دور مي كند. انتظاري كه در اين خصوص از رياست محترم مجلس مي رفت اين بود كه با در دست گرفتن هدايت نمايندگان، آن ها را از فروغلتيدن زود هنگام به چاه حواشي انتخاباتي باز دارد نه اينكه شخصا متولي ورود زود هنگام بيش از 150 نماينده مجلس به فضاي انتخاباتي شود.

چند ماه پيش سخن نادرست رئيس جمهور محترم مبني بر در راس امور نبودن مجلس، انتقادات گسترده نمايندگان را موجب شد. سخن رئيس جمهور صرفا يك اظهار نظر شخصي بود كه بيان شد و نمايندگان به آن واكنش نشان دادند. شايسته است كساني كه واقعا دغدغه «در راس امور ماندن مجلس» را دارند در اين روزهايي كه عملا مجلس با ورود زود هنگام به فضاي انتخاباتي در حال خروج از راس امور است، وارد صحنه شده و لااقل اندكي از واكنش هايي را كه در برابر اظهار نظر شخصي رئيس جمهور بروز دادند؛ به نمايش بگذارند.

ضمن اينكه نمايندگان محترم شركت كننده در نشست مذكور بايد نسبت به خدشه دار شدن اعتماد وكلاي شان احساس خطر كنند. يقينا مردم كساني را كه تا آخرين لحظه ي مسئوليت خود با نهايت انگيزه به خدمت گذاري ادامه مي دهند، بر كساني كه به دليل درگير شدن با حواشي سياسي و انتخاباتي از انجام وظايف شان بازمي مانند ترجيح مي دهند. با اين پيش فرض به نظر مي رسد نشست اخير براي شركت كنندگان در آن، بيشتر به يك ضد تبليغ در افكار عمومي شبيه بود تا تبليغ.

4 – تقواي جمعي ضامن جلوگيري از گرفتار شدن جريان هاي سياسي در دام قبيله گرايي سياسي است. قاطبه نمايندگان كنوني ملت را چهره هايي خدوم و ولايي تشكيل داده اما لازم است همه نمايندگان با بازخواني مكرر سرنوشت جريان چپ در مجلس ششم كه در اثر عدم رعايت تقواي جمعي به عارضه قبيله گرايي سياسي مبتلا و نهايتا از سپهر سياست كشور حذف شد، خود را در برابر تهديداتي از اين دست واكسينه كنند. شايسته است 150 نماينده محترم شركت كننده در نشست انتخاباتي اخير، نسبت اقدام اخيرشان را با قبيله گرايي سياسي به ارزيابي بنشينند.

نخبگان سياسي كشور بايد متوجه باشند با نزديك شدن هرچه بيشتر به موعد انتخابات، ذره بين بصيرت مردم حساس تر خواهد شد و هيچ يك موضع گيري ها و تحركات سياسي شان از چشمان تيز بين مردم دور نخواهد ماند. اراده ملت بر آن شكل گرفته كه در اولين انتخاباتي كه پس از در هم كوبيدن فتنه عميق صهيونيستي برگزار مي شود، 9 دي وار حاضر شده و پتك جمهوريت شان را بار ديگر بر فرق مثلث «زر و زور و تزوير» فرود آورند.


نظرات شما عزیزان:

م.ق
ساعت16:21---24 مهر 1390
برادر ارزشیم سلام ، مدتی بود بعلت برخی مشکلات از شما بی خبرم ،امروز به وبلاگتان سرکی کشیدم الحمدلله خوب شده ،پر بار وپر محتوا ، اما نکته ای را لازم دیدم خدمت شما برادر عزیز اشاره نمایم وآن اینکه چون اسم وبلاگتان بسیجیان شهرستان کوهدشت است ، اگر بتوانبد اخبار ، اطلاعات فعالیتهای بسیجیان کوهدشت راهم منعکس نمایید این رسالت را بهتر انجام دهید.یا علی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:,ساعت توسط حسام الدین کوشکی| |

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
Design By : Night Melody